KO DIKTIRA TRENDOVE I PONUDU NAKITA NA TRŽIŠTU, I ZAŠTO SAM UPRAVO KUPILA MINĐUŠE?

29.5.19

Analizirajući ponudu nekih od najvećih tržnih centara i vebsajtova za kupovinu, agencija za analizu tržišta edited.com je objavila tekst kojim je prikazano trenutno stanje tržišta u odnosu na prošlu godinu i time nas uveo u trenutnu ponudu nakita, a samim tim nas proveli kroz analizu aktuelnih trendova. Oni su, na primer, u svojoj analizi koristili sajtove poput ASOS- i Boohoo-a i pomalo dramatično oni najavili 'smrt' nekih kategorija nakita a za to optužuju ni manje, ni više Instagram. Zahvaljujući influenserima koji svojim fotografijama favorizuju određene vrste nakita, primetan je značajan uticaj mreže na ponudu i potražnju određenih komada. Ipak, pomalo čudi da će u 2019. godini ugrožena kategorija biti ogrlice, narukvice i prstenje, dok se primećuju značajan porast ponude minđuša. 

bershka.com

Polazeći od ove analize bacile smo pogled na tri sajta velikih lanaca koje i same često posećujemo u potrazi za najnovijim trendovima u nakitu - Zara, H&M i Bershka i shvatile smo da je ponuda zaista takva. Lično već neko vreme imam utisak da kupujem dosta minđuša, ali sam to pripisivala svojoj sklonosti ka ovoj vrsti nakita. Ipak, izgleda da je donekle uticaja na to imala i sama količina minđuša na sajtovima koji me inspirišu pri kupovini. Sasvim je onda logično da na isti način utiču i društvene mreže i nakit koji nam na njima prikazuju influenseri. Ipak, kao neko ko dosta prati nakit i primećuje ga na infleunserima, rekla bih da se zaista vidim manje narukvica i prstenja, ali da se ogrlice još uvek mogu videti kao izuzetno dobar način da se začini autfit. Međutim, da, minđuša zaista jeste više. 

Primera radi na sajtu Berške od ukupno 96 komada u kategoriji nakita čak 52 su minđuše, 28 ogrlice, narukvica je 9 dok je prstenja svega 4. U ponudi na sajtu H&M-a je 113 minđuša, 48 ogrlica, 19 setova prstenja i svega 2 narukvice. I, na kraju meni najinspirativnija, Zara. 63 minđuše, 12 ogrlica, 2 seta prstenja i svega jedan par narukvica. Kolika je verovatnoća da ćete od toliko minđuša koje vam se nude kupiti recimo narukvicu? Verovatno mala ili verovatno ako ste ciljano u potrazi za narukvicom. U usputnoj kupovini nakita ćete najverovatnije kupiti ono što se najviše nudi, a samim tim baš to ima najveće šanse da zavlada kao trend.

bershka.com

Ukoliko se pitate kakve minđuše preovladavaju u ponudama odgovor je jednostavan STEJTMENT i to kao različiti geometrijski oblici, zlatno, alke, kićanke ili čak plastika. Agencija za analizu tržišta čak napominje da su u porastu i pojedinačne minđuše ali je zabeležen i porast ponude višestrukih pirsinga na ušnoj školjki gde su na drugom, trećem i/ili četvrtom mestu male alkice.

Ali kako je ponuda nakita u vezi sa influenserima? Jednostavno je! Ma koliko svi mi uživali u slikanju detalja, Instagram je mreža na kojoj influenseri i dalje najviše pokazuju svoje lice, a u tom slučaju su minđuše nakit koji ima najveće šanse da 'upadne' na fotku. Pored toga, svedoci smo toga da je beauty indistrija u neverovatnom zaletu i najpoznatiji bjuti blogeri ne diktiraju samo trendove u šminkanju i nezi već i modne trendove. Njima je, opet, logično fokus na licu a kako ne bi zapali u dosadan, istvetan tip selfija koriste nakit kako bi uneli nove detalje ili kako bi čak naglasili svoju šminku. I tada oni, nesvesno, prodaju taj nakit, te minđuše i stvaraju TREND. I upravo u takav način prikazivanja na mrežama je nešto zbog čega je manjak ponude ogrlica u prodavnicama zapravo samo manjak ponude ali ne i pad nošenja ove vrste nakita, jer se ogrlice i dalje, u slojevitoj verziji, jako često mogu videti na influenserima iz čitavog sveta. S druge strane, manje prstenja i narukvica je očigledno, pa ne čudi da ih je zaista toliko manje u ponudama i kod nas.

hm.com

Постави коментар

Latest Instagrams

© SPARKLY. Design by FCD.